Az Adorans védőszentje

2007. október 26-án született meg bennem a gondolat, hogy létrehozom az Adoranst. Ennek megfelelően ezen a napon fogtam hozzá az előző oldal elkészítéséhez. 28-án már volt elérhető tartalom. Ez az új oldal 2008. junius 30-án jött létre.

Október 28. SZENT SIMON ÉS SZENT JÚDÁS APOSTOLOK - Ünnepe
Szent Simon a Názáreti Jézus egyik apostola volt. Életéről nem sok tudható. A Bibliában az apostolok felsorolásakor szerepel az ő neve is a következő helyeken: Mk 3,18; Mt 10,4; Lk 6,15; ApCsel 1,13.

Márk és Máté evangélista kánai (kananeus) Simonnak nevezi, a Lukács evangélium és az Apostolok Cselekedetei azonban Zelóta vagy Buzgó Simonnak. Ez a mellékneve utalhat az ismert zsidó csoportosulás, a zelótákhoz való tartozásra, akik erőszakos megmozdulásoktól sem riadtak vissza a Rómával szembeni szabadságvágyuk kifejezésében.
Szent Simon ApostolSzent Simon Apostol

Gyakorta fűrésszel ábrázolják, mivel a róla szóló legenda szerint Perzsiában Szent Júdás Tádéval együtt kettéfűrészelték. Vértanúságának eszköze folytán a favágók tekintik védőszentjüknek.

SZENT JÚDÁS TÁDÉ a tizenkét tanítvány egyike, Jézus rokona, unokatestvére. (Mk 3, 18; Mt 10, 3) Máté és Márk az árulótól való megkülönböztetésül Tádénak (Taddeusnak, egyes kéziratokban Lebbeusnak) nevezi, János pedig hozzáteszi: "nem az áruló" (Jn 14, 22). Atyja Alfeus-Kleofás volt (van, aki állítja, hogy Szent József testvére), anyja pedig Mária, a Szent Szűz "nőtestvére", vagyis közeli rokona. Ismert két unokája, tehát családos ember volt. Egyesek valószínűsítik, hogy a kánai esküvő vőlegénye ő volt. Valószínűleg jómódú földműves lehetett az apostol a meghívása előtt. Az utolsó vacsorán ő kérdezte meg az Urat, miért csak az apostoloknak, és nem a világnak nyilvánította ki magát. (Jn 14, 22)
Biztos adat működéséről a 64-66 körül írt levele.
Működéséről semmi biztosat nem tudunk, még a hagyomány sem egységes róla. Egy legenda szerint apostolként hirdette az evangéliumot, de ugyanakkor Edesszában is a 70 tanítvány egyikének említik, bár ez valószínűleg tévedés. Régi hagyomány szerint Mezopotámiában hirdette az evangéliumot, majd Simonnal közösen munkálkodtak Perzsiában, és ott, Suanir városában lefejezéssel szenvedett vértanúhalált. Mégis a legvalószínűbb, hogy Palesztinában, Beirutban szenvedett vértanúságot.
Simonnal közös ünnepüket Rómában a 9. századtól ezen a napon ülték meg.

Június 30. A római egyház első Szent VÉRTANÚI.
Az első Szent Vértanúkról a következőket illik tudni:

Róma városának vértanúi a város égését (64. július 17–23.) követően haltak meg azért, mert Krisztus hívei voltak. Nevüket nem ismerjük, valamennyien Szent Péter és Pál tanítványai voltak. Az eseményről Tacitus, római történész számol be. Mivel semmi sem volt képes megállítani a híresztelést, amely szerint a tűz parancsra tört ki, Néró másokat tett meg bűnösnek és a legválogatottabb büntetésekkel sújtotta a keresztényeket. Először azokat fogdosták össze, akik kereszténynek vallották magukat, majd az ő vallomásaik alapján nem is annyira a gyújtogatás vádját, mint inkább az emberi nem gyűlöletét bizonyították rá sokakra. A vértanúkat vadállatok bőrébe bújt kutyák marcangolták, vagy keresztre feszítették őket. Mikor bealkonyult, meggyújtották őket, hogy éjszakai világításul lángoljanak. Vértanúságuk helye a Vatikán dombjának déli lejtője volt. Ők voltak a római egyház első vértanúi. Rájuk és hitükért a későbbiekben vértanúságot szenvedőkre emlékezve június 30. A KERESZTÉNY VÉRTANÚK EMLÉKNAPJA. A római egyház vértanúinak liturgikus emléknapját 1969-ben tették június 30-ára, Szent Péter és Pál apostol ünnepe elé.

Szeretném megvitatni Veletek, akik látogatjátok az Adoranst, hogy kit válasszunk védőszentünknek?

Szent Simon és Júdás Apostolokat vagy a Római egyház Első Szent Vértanúit?

Kérek mindenkit, hogy írja le a véleményét.
Köszönöm.